Firma TrailerTec Polska istnieje i prężnie rozwija się na rynku od 2017 roku. Spółka specjalizuje się w handlu i serwisie naczep podkontenerowych, naczep z ruchomą podłogą i cystern.
Początkowo firma miała swoją siedzibę przy ulicy Zakładników w Sieradzu, a wraz z rozwojem firmy przedsiębiorstwo zostało przeniesione na działkę wraz z halą magazynowo-produkcyjną w Kuśniach. W 2021 roku została postawiona dodatkowa hala. Firma przez 5 lat zdobywała doświadczenie w sprzedaży naczep samochodowych nowych i używanych takich jak:
– naczepy podkontenerowe – TrailerTec zajmuje się sprzedażą szerokiej gamy naczep podkontenerowych 3-5 osiowych, rozciąganych i rozczepianych do wymagających zastosowań transportowych oraz prostych do codziennego użytkowania. Naczepy podkontenerowe dystrybuowane przez firmę TrailerTec są najlżejszymi na rynku. Sprzedawane naczepy podkontenerowe są produkowane przez firmę D-TEC.
-cysterny – naczepy do przewozu substratów obornika zwierzęcego. Wnioskodawca sprzedaje naczepy producentów koncentrujących się na niskiej wadzę własnej oraz relatywnie małych kosztach utrzymania.
-naczepy z ruchomą podłogą – TrailerTec dystrybuuje naczepy z ruchomą podłogą od wiodących w Europie producentów, w ofercie wnioskodawcy znajduje się szeroki wachlarz tego typu naczep. Sprzedawane naczepy są produkowane przez firmę Kraker.- naczepy samowyładowcze – nowoczesne, lekkie z aluminiową lub metalową skrzynią ładunkową.
Rynek naczep z ruchomą podłogą w Polsce mocno się rozwija. Producenci i dystrybutorzy z roku na rok notują wzrost zainteresowania pojazdami, a co za tym idzie również wzrost ich sprzedaży. Nabywcy coraz częściej decydują się na zakup tego typu naczep zamiast dużych wywrotek, bo pozwalają na przewóz większej masy. Popyt na pojemnościowe naczepy samowyładowcze generują m.in. firmy przewożące zboża, warzywa i inne płody rolne, biomasę, odpady i śmieci, podłoża do pieczarek, torf, odpady komunalne a także produkty przemysłu drzewnego (wióry drzewne, zrębki, kora) i in.
Specjalizacja w serwisie i handlu tymi produktami pozwoliła na spostrzeżenie braków na rynku w postaci sprzętów łączących naczepy z ciągnikami rolniczymi – wózków typu dolly. Obecnie projekt dotyczy inwestycji w aktywa, które pozwolą na rozpoczęcie działalności produkcyjnej tych wózków, dedykowanych w szczególności branży rolniczej.
TrailerTec prowadzi krajową sprzedaż naczep, do klienta indywidualnego oraz zagraniczną. Od 2017 roku sukcesywnie rośnie ilość rocznie sprzedanych naczep. Na dzień 31.10.2022 roku wynosiła 229 sprzedanych sztuk. Wynik ten plasuje się na poziomie 116% sprzedaży z roku 2021, w którym rok obrotowy został zakończony na poziomie 198 sztuk sprzedanych naczep. W dużej mierze tak satysfakcjonujące wyniki firma osiąga dzięki przemyślanej strategii handlowej polegającej na delegowaniu pracowników do określonych terenów sprzedażowych, oraz dzięki szybkiemu rozwojowi działalności handlowej. Taka strategia przynosi nie tylko korzyści materialne, ale również korzyści niematerialne w postaci wiedzy na temat nowości w branży oraz potrzeb rynkowych. Dzięki dobremu zorientowaniu się w potrzebach rynkowych firma TrailerTec zdecydowała się zdywersyfikować działalność i rozpocząć produkcję wózków typu Dolly, o charakterystykach niedostępnych u konkurencji światowej. Decyzja o wprowadzeniu na rynek innowacyjnych wózków Dolly produkcji firmy TrailerTec jest efektem przemyślanego działania przedsiębiorstwa oraz wykryciu niszy w rynku. Do otwarcia samodzielnej produkcji przymierzał się od dłuższego czasu, o czym świadczy chociażby uzyskany w 2021 roku kod identyfikujący producenta pojazdów WMI: SU9 w kategorii R.O. Kod został nadany jako marka TrailerTec.
Przedsiębiorstwo TrailerTec dodatkowo świadczy usługi w zakresie wynajmu naczep samochodowych w trzech rodzajach: naczep z ruchomą podłogą o objętości 92 metrów sześciennych oraz naczep podkontenerowych 3 albo 5 osiowych. Wynajem naczep jest możliwy dla firm, jak i dla osób prywatnych. Przy tej działalności TrailerTec korzysta z programu RentCarSoft (platforma webowa zawierająca kompleksowe rozwiązania do wynajmu naczep), oraz systemu lokalizatorów GPS IKOL. Wnioskodawca zajmuje się również serwisowaniem oraz naprawą naczep. Podejmuje się napraw powypadkowych wszelkiego rodzaju naczep, włączając najbardziej zaawansowane i wymagające naczepy z ruchomą podłogą. TrailerTec dysponuje dobrze wyposażonym, profesjonalnym serwisem naprawczym, dzięki któremu może takowe naprawy realizować oraz inne najbardziej wymagające zlecenia naprawcze. Z działalnością serwisową związana jest również działalność sprzedaży części zamiennych. Powyższa oferta potwierdza profesjonalizm i jest efektem wieloletniego doświadczenia w branży. Oferta jest kierowana do klientów indywidualnych oraz przedsiębiorstw.
Wózki Dolly pozwalają na to, aby naczepy samochodowe mogły zostać podłączone pod traktor rolniczy, zatem przedmiot projektu jest ściśle połączony z bieżącą działalnością przedsiębiorstwa Trailer-Tec. Firma posiada niezbędną wiedzę techniczną oraz rynkową, aby wejść na rynek jako nowy producent wózków Dolly. Dodatkowo przedmiot projektu, jakim jest wprowadzenie na rynek innowacyjnego produktu, jest procesem w którym pracownicy firmy TrailerTec mają już doświadczenie. Dzięki doświadczeniu zebranemu podczas ponad 5 letniej działalności oraz wykwalifikowanej kadrze firma TrailerTec widzi duże możliwości i gwarancje rozwoju w dywersyfikacji swojej działalności poprzez wprowadzenie do swojej oferty innowacyjnego Wózka Dolly. Przedsiębiorstwo posiada ekspercką wiedzę na temat rynku naczep, zatem wie w jaki sposób powinien być zbudowany i jak powinien się zachowywać Wózek Dolly, do którego naczepa zostanie podłączona. Spółka również ma w zamiarze zachowanie charakteru handlowego przedsiębiorstwa przy jednoczesnym poszerzeniu działalności produkcyjnej i wprowadzeniu do oferty własnego wyrobu gotowego. Niniejszy projekt stanowi bezpośrednią odpowiedź na zapotrzebowanie rynkowe i pozwoli na rozwój bieżącej działalności poprzez poszerzenie oferty TrailerTec o innowacyjne rozwiązanie dla branży rolniczej w ujęciu międzynarodowym.
Prezesem zarządu spółki jest Pan Łukasz Kędzia, który posiada doświadczenie w branży liczące ponad 20 lat. W firmie pracuje 18 osób zatrudnionych na umowie o pracę (o 7 więcej niż w roku 2019) m.in. Pani mgr. Małgorzata Kryszczyńska-Kędzia, która swoje 15 letnie doświadczanie w branży wykorzystuje w księgowości oraz finansach firmy oraz Pan inż. Daniel Staniucha, który posiada 15 lat doświadczenia na stanowisku konstruktora i uczestniczył w wielu projektach badawczych, np. „Opracowanie i uruchomienie produkcji typoszeregu nowoczesnych, niskopodwoziowych, specjalnych naczep i przyczep do przewozu ładunków wielkogabarytowych o dużych masach” , „elektrohydrauliczny układ kierowania osi skrętnych z wykorzystaniem magistrali CAN dla przyczep i naczep transportowych, szczególnie zmiennej długości” czy ”‘Opracowanie i wdrożenie nowej wersji pojazdu "Elipsa" do zastosowań miejskich i rekreacyjnych’.
Warto nadmienić, iż firmie TrailerTec bliskie są sprawy społeczne i angażuje się w różnego rodzaju działalności charytatywne oraz dobroczynne, jak np. wsparcie napadniętej przez Federację Rosyjską Ukrainy finansowo, wsparcie dla uchodźców wojennych z Ukrainy. Przedsiębiorstwo ma również na uwadze młodych ludzi, wsparło lokalną szkołę poprzez przekazanie sprzętu komputerowego, oraz zatrudnia młode osoby bez doświadczenia w ramach ich pierwszej pracy. TrailerTec inwestuje również w swoich pracowników poprzez umożliwienie nauki języka obcego oraz szkolenia. Wnioskodawca jest również uczestnikiem programu „Rzetelna Firma” i posiada certyfikat rzetelności.
Historia firmy D-TEC sięga 1959 roku. Na początku firma zajmowała się produkcją piecy.
Po jakimś czasie założyciel Jan Van Vlastuin zmienił profil działalności firmy. Rozpoczął działalność w której opracowywał i produkował części z metalu według specyfikacji klienta. Firma zaczęła inwestować w rozwój nowych półproduktów dla branży transportowej. Od tego momentu Van Vlastuin zaczął dostarczać coraz więcej komponentów dla sektora transportowego.
Stały wzrost zapotrzebowania na produkty firmy spowodował konieczność zmiany miejsca na większe. Tym samym firma w latach osiemdziesiątych przeniosła się do Kesteren. Kilka lat później zostały opatentowane i wyprodukowane pierwsze naczepy podkontenerowe. W celu dystrybucji unikalnego systemu transportowego, powstaje firma D-TEC.
D-TEC profesjonalizuje się w budowie bardzo specjalistycznych naczep użytkowych. Jest producentem innowacyjnych naczep podkonkonntenerowych, cystern i wywrotek tylnozsypowych 48-60m3.
Firma jest obecnie szeroko rozpoznawalną marką na rynku przewozu kontenerów, produktów stałych i płynnych (nawozu naturalnego). W Polsce marka rozpoznawalna jest przede wszystkim za sprawa naczep podkontenerowych - 3 osiowych. W ich ofercie znaleźć można również naczepy podkontenerowe w wersji 4 i 5 osiowych.
D-TEC wprowadza innowacyjne rozwiązania transportowe które są wynikiem wieloletniego doświadczenia. Zespół ds. Rozwoju nieustannie pracuje nad optymalizacją produktu.
Holenderska firma Kraker Trailers jest wiodącym europejskim producentem naczep z ruchomą podłogą. Kraker Trailers wie lepiej niż ktokolwiek inny jak wymagająca jest produkcja naczep z ruchoma podłogą. Firma oferuje szeroką gamę pojazdów, od K-Force (standardowej naczepy, która może być dostarczana z wieloma opcjami) do specjalistycznych naczep, które są opracowywane i produkowane na życzenie klienta na podstawie specyfikacji.
Fabryka Kraker Trailers mieści się w holenderskim Axel. Wszystkie naczepy wykonane są z prawdziwego holenderskiego rzemiosła: wiedza i doświadczenie spotykają się tu z materiałami wysokiej jakości oraz z najnowszymi standardami technicznymi. Duża część procesu produkcyjnego jest w pełni zautomatyzowana.
Innowacyjny rozwój produktów to ciągły proces w firmie Kraker Trailers. Kluczowe dla nich jest to, w jaki sposób mogą usprawnić swoje działania i stać się tym samym jeszcze bardziej przyjaźni dla użytkownika, aby pomóc przewoźnikowi uzyskać wyższy zwrot oferując najniższy możliwy ciężar, długą żywotność, najdłuższy czas pracy i obniżone koszty eksploatacji.